رگلاتور کپسول اکسیژن

رگلاتور اکسیژن ابزاری است که وظیفه ی تنظیم و اندازه گیری فشار گاز کپسول اکسیژن را نجام می دهد. کار رگلاتور تبدیل فشار بالا اکسیژن به فشار پایین می باشد این رگلاتور ها را می توان در 3 نوع مختلف در بازار پیدا کرد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تعمیر اکیژن ساز

انواع رگلاتور کپسول اکسیژن

همان طور که در بالا گفتیم رگلاتور ها 3 نوع هستند، برنجی ، روکش کروم و استیل که کارایی هر کدام را در ادامه می گوییم.

رگلاتور برنجی : رگلاتور برنجی برای گاز هایی که خورندگی ندارند مناسب است و از رگلاتور های های استیل بسیار ضعیف تر هستند.

رگلاتور روکش کروم : این نوع رگلاتور همان رگلاتور برنجی است و فقط با روکش کروم مقاوم سازی شده است و در عملکرد این دو نوع رگلاتور تفاوتی وجود ندارد.

رگلاتور استیل : رگلاتور استیل رگلاتوری است با بدنه استیل که برای کنترل فشار بالا در گازهای خورنده و آتشزا استفاده میشود ، این نوع رگلاتور ها مقاومت بیشتری نسبت به رگلاتور های برنجی دارند و بیشتر در کارخانه جات صنعتی و بیمارستان ها استفاده می شود.

قیمت رگلاتور کپسول اکسیژن

با توجه به اندازه ، جنس و کاربرد قیمت های متفاوتی دارند. شما برای دریافت قیمت دقیق رگلاتور می توانیید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به فروشگاه اکسیژن پار مراجعه فرماید. فروشگاه شبانه روزی اکسیژن پارس قیمتی مناسب با محصولاتی درجه یک در خدمت شما عزیزان می گزارد.

برند های تولید کننده رگلاتور کپسول اکسیژن

مکسی ایتالیا / زینسر آلمان / توان جم / گلور سوئیس / چینی / کسولد ترک ، که مارک زینسر آلمان را می توان بهترین مارک مانومتر اکسیژن معرفی کرد که در بازا می توان آن را پیدا کرد ولی امروز زینسر چین هم به بازار آمده است و فروش بیشتری هم نسبت به زینسر آلمان دارد، به این دلیل اینکه قیمت پایین تری نسبت به نسخه اصلی دارد. البته نا گفته نماند که کیفیت پایین تر هم نسبت به نسخه اصلی دارد.

انواع رگلاتورها

رگلاتور ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که تقسیم بندی آنها بر اساس شکل و ظاهر آنها خواهد بود. رگلاتور های صنعتی و پزشکی دو دسته اصلی این رگلاتور هاست که رگلاتور های صنعتی در جوشکاری و برش و گاز های خورنده و… استفاده می شود و رگلاتور های پزشکی در بیمارستان ها و برای کسانی که بیماری تنفسی دارند و از کپسول اسیژن استفاده می کنند و.. استفاده می شود. رگلاتور های دیجیتال از جمله آنها هستند که برای فشار اندازه گیری شده استفاده می شوند و عدد مربوطه بر روی صفحه دیجیتالی رگلاتور نشان داده می‌شود. رگلاتور های روغنی هم برای تجهیزاتی صنعتی که در آنها لرزش وجود دارد استفاده می‌شود و به دلیل روغنی بودن این نوع رگلاتور لرزش روی عقربه ای رگلاتورها تاثیری نخواهد داشت و هیچ گونه خطایی ندارد. رگلاتور ‌های روغنی دارای دقت بسیار بالایی هستند که فشار اکسیژن را نشان می‌دهند و در بالای خروجی کپسول قرار می گیرند. می توانند به راحتی اکسیژن ورودی و یا خروجی آن را تنظیم کنند.

رگلاتور

طریق نصب رگلاتور کپسول اکسیژن

از سالم بودن مهره ها و سیلندر و متعلقات رگلاتور اطمینان حاصل نمایید. مهره ورودی رگلاتور و شیر سیلندر را در یک راستا قرار داده و با انگشتان دستتان محکم کنید سپس از آچار مناسب مهره رگلاتور ( آچار فرانسه یا آچار شماره 30 )  را بردارید و شروع به محکم کردن رگلاتور به سیلندر گاز کنید. انتهای شیلنگ هوا را در ظرف آ ب گرم قرار دهید، زیرا آب گرم باعث می شود که شیلنگ انبساط کند و به راحتی سر سیلندر در آن فرو برود. بعد از اینکه شیلنگ را به سر سیلندر متصل کردید با کمک بست زیپی مناسب شیلنگ می توانید آن را محکم کنید. نصب تمام شد و الان باید به آهستگی شیر سیلندر را باز کرده و به وسیله گییج ورودی رگلاتور گاز می توانید فشار سیلندر گاز را برسی کنید. برای نصب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان نصاب های ماهر و با تجربه ای را در خدمت شما عزیزان بگذاریم.

سخن پایانی

ر نهایت باید گفت که کار با رگلاتور اکسیژن سخت نیست و زمانی که اطلاعات کاملی از روش نصب و کار با رگلاتور را بلد باشید، خودتان می توانید به راحتیی استفاده کنید . اگر به هر دلیلی نتوانستید که خودتان نصب و راه اندازی کنید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از خدمات ما استفاده کنید.

نکته مهم : اگر رگلاتور شما رگلاتور پزشکی است باید درون لیوان مرطوب کننده آب مقطر بریزید، چون آب مقطر نه رسوب دارد و نه مواد رائد و میکروب در آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *